Gå videre til hovedindholdet

Lidt fra det sidste stykke tid

Nu har jeg boet i Norge i cirka tre måneder, og jeg kunne ikke være lykkeligere!
Her er en lille update fra de sidste par uger her.


Jeg arbejder fortsat hos Starbucks, og jeg er virkelig glad for at arbejde der! Jeg har de sødeste kollegaer, fantastiske kunder, og det er et fantastisk miljø at arbejde i, selv de dage der er allermest travlt. Jeg glæder mig hver dag til at jeg skal på arbejde, selv når vejret er dårligt, og morgerne bliver mørkere og mørkere...

Nu er det jo også snart ved at være vinter, så man kan godt mærke, at vejret bliver koldere og dagene bliver kortere. Det bremser ikke min glæde ved at bo her. Heldigvis!

Mig og Eirik ved Oslo-fjorden på en smuk september-dag

Det går også rigtig godt mellem mig og Eirik. Der er gået mere "hverdag" i tilværelsen, og vi nyder fortsat hinandens selsskab, og at bo sammen er så skønt! Vi har også været lidt rundt omkring sammen: for nogle uger siden tog vi til Hadeland glassverk sammen, og inden da havde vi været sammen en tur omkring Nordstrand.

Med Shannon fra England, Esmee fra Holland, og Cherry fra Filippinerne

Med Cherry, Julia fra Tyskland, Meli fra Tyskland/Kosovo, Kersti fra Tyskland, Esmee, og Gaja fra Sloveien

Kelsey, min amerikanske veninde

Jeg har også været så heldig at jeg har fået en masse gode veninder i Oslo! Størstedelen af dem er fra udlandet: nogen er her på udveksling, andre er au-pairs, og nogen arbejder bare her, ligesom mig. Jeg har også fået to rigtig søde danske veninder: Rebekka og Lea. Det er meget dejligt at ha' nogle danske bekendtskaber i byen :-) Vi mødes som reelt hjemme hos en af os. I går (fredag) mødtes vi hos Julia, hvor vi lavede vegetarisk taco-fredag (taco-fredag er nærmest en "helligdag" her i Norge, haha), og råhyggede os. Enten mødes vi til tøse-aftener, ellers mødes vi f.eks. på en café i byen.

Med hensyn til sproget går det fremad. Jeg begynder at kunne snakke en del, selvom jeg oftest bare snakker dansk, krydret med nogle norske ord, hehe ;-) 

I Frognerparken

Jeg fik besøg i sidste uge af min skønne veninde, Anne Sofie. Det var super skønt at have nogen på besøg "hjemmefra". I november kommer mine forældre og David op og besøger os i en forlænget weekend - det er tiltrængt!!

- Rachel











Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Menstruationskoppen

(DETTE INDLÆG KAN VIRKE STØDENDE FOR NOGEN, SÅ HAV RESPEKT OG VÆR RESPEKTFULD I KOMMENTARFELTET. HVIS DU IKKE BRYDER DIG OM DENNE SNAK, SÅ KLIK GERNE VÆK) Som de kvinder i verden, så synes jeg ikke altid at det er så fedt at have menstruation. Det gør ondt, jeg føler mig nogle gange begrænset på grund af det, og så koster bind/tamponer altid rigtig meget. I løbet af sommeren var jeg tre uger i Polen på en CISV Seminar Camp, hvor vi netop diskuterede dette emne. En pige fra Frankrig introducerede os til et lille mirakel, kaldet "menstruationskoppen". Den har eksisteret i mange år, men der er ikke så mange, der ved hvad det er...

Nok er nok

 Jeg må først og fremmest beklage at bloggen ikke har været aktiv i flere måneder. Uni livet blev travlere end forventet. Vi lever i 2021. I flere år har feminisme, #MeToo og kvinders rettigheder været på dagsordnen. Så, vi burde leve i et samfund hvor at vi er ligestillet og kvinder respekteres? Det troede jeg, og normalt tror jeg også på det. Dog er der noget, der får mig til at sige "nok er nok".